sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Minä rakastan...

Olen päättänyt remontoida elämäni mahtavaksi. Muuten en voi sitä elää. Päätin aloittaa uuden musiikkiprojektin, järjestää pikkujoulut kavereille ja pyysin joululahjaksi lahjakorttia tanssitunneille. Olen koko elämäni tavoitellut jonkinlaista täydellisyyttä: mielessäni on ollut selkeä kuva siitä, millaiseen ammattiin haluan, ja millaiseen koulutukseen minun pitää hankkiutua. Olen aina tiennyt, mitä haluan partiossa saavuttaa, millaisia ansiomerkkejä tahdon ansaita, ja mihin pesteihin päätyä. Olen aina tiennyt, mitä minun pitää tehdä, ollakseni ulkoisesti ihminen, jollaista arvostan. En ajatellut pystyväni olemaan sellaisenani hyvä ja täydellinen, vaikka näen sen arvon jokaisessa muussa ihmisessä.

Kun kävin ensimmäistä kertaa puhumassa psykiatriselle sairaanhoitajalle, tunti loppui siihen, että hän kehoitti minua tekemään asioita, joista pidän ja nautin. En tiedä, ymmärsikö hän, miten tämä kehoitus järisytti maailmaani. Olenhan aina tehnyt asioita, joista en pidä, päästäkseni... niin, johonkin. Nyt ymmärsin, että jos en nauti matkasta, päämäärä ei korvaa menetettyä aikaa. Yleensä. Enkä nyt tarkoita, etten enää aio lukea tentteihin, vaan, että en enää aio ottaa projekteja, joista en saa mitään.

Olin tapaamisen jälkeen niin hämmentynyt, että minun täytyi oikein tehdä lista asioista, joista pidän. Sen listan mukaan yritän pikkuhiljaa oppia elämään, ja asettamaan tavoitteita, jotka todella merkitsevät.

Tässä otteita listastani "Mitä minä rakastan?", kirjoitettu 29.9.2012:

- Auringonnousuja - Auringonlaskuja - Kylmää ilmaa, kun on lämmin paikka, jonne karata - Fantasiakirjoja - Uuden oppimista - Opettamista - Spontaania tekemistä - Ystäviä - Aamu-uinteja - Aikaisia aamuja - Metsiä - Nuotioita - Laittautumista - Keltaista - Väittelemistä - Läheisyyttä - Leffailtoja perheen kanssa - Brunsseja perheen kanssa - Mökkeilyä - Musiikkia - Keikkoja - Lunta - Mummolan rauhaa - Suunnittelua ja visiointia - Itseni kehittämistä - Pysyvyyttä - Luottamusta - Auttamista - Seikkailuja - Puhumista ennen nukkumaanmenoa - Laulamista - Museoita - Satuja ja tarinoita - Hedelmiä - Joulua - Uuttavuotta - Juhannusta - Höttöromaaneja - Toimintaelokuvia - Peter Panin tarinaa - Käsin tekemistä - Tanssimista - Nostalgiaa - Kahviloita - Keikkoja - Kaupunkia - Hiljaisuutta - Kuutamoa - Matkailua - Muistoja


... ja talvea.

1 kommentti:

  1. Eksyin tänne lukemaan näitä vanhoja kirjoituksia. Ihana tämä lista <3

    VastaaPoista