tiistai 5. marraskuuta 2013

Suunta

En saa unta. Mieleni on täynnä ajatuksia ja suunnitelmia. Minun on pakko kirjoittaa ne ylös, että voin palata niihin myöhemmin ja unohtaa ne nyt, kun aamulla on aikainen herätys. Siispä, tässä tavoitteita, joiden avulla pääsen taas hieman lähemmäksi onnellisia päiviä. Lähinnä kyse on epämukavuusalueelle menemisestä pienissä asioissa, saavuttaakseen jotain suurempaa.

Minä haluan oppia saattamaan asioita valmiiksi. Asioita, joista saan hyvää oloa. Tahtoisin saada kotini "valmiiksi", eli hankkia kunnollisen kirjoituspöydän ja toiset verhot. Tahtoisin saattaa projektini valmiiksi. Kirjoittaa minun ja parhaan ystäväni tarinan loppuun ja puristaa bändistäni vaikkapa demon irti.

Minä tahdon päästä näyttelemään. Tahdon oppia olemaan huomion keskipiste ja nauttimaan siitä. Tahdon oppia pois eräänlaisesta pellen roolista, jossa piiloudun herättämäni huomion taakse.

Minä tahdon mennä yksin retkeilemään. Partiota on jatkuvasti vähemmän, ja kevään viikonloput ovat tyhjillään. Ennen toukokuun loppua aion mennä viikonlopuksi yksin metsään vain olemaan, kävelemään ja kirjoittamaan.

Tahdon lähteä keväällä ulkomaille. Tällä kertaa ehkä Eurooppaa kauemmas, New Yorkiin. Miksi säästää rahaa, jos en käytä sitä elämiseen ja unelmiini?

Minä haluan oppia rentoutumaan. En tiedä, olenko koskaan kirjoittanut tästä, mutta rentoutumisharjoitukset ahdistavat minua. Hengitykseni kiihtyy ja tuntuu, että jos annan ajatusteni rauhoittua, putoan pois tästä maailmasta, enkä pääse takaisin. En voi rentouttaa kaikkia ruumiinosiani näissä harjoituksissa itkemättä. Se ei voi olla oikein.

Haluan viettää yhä enemmän aikaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka kiinnostavat minua ja joiden seurasta nautin. Pääsen vaikka kontaten yli alemmuudentunnoistani ja soitan sellaisille ihmisille, joiden seuran arvoinen en usko olevani. Ehkä minä sitten uskoisin.

Tahdon oppia rakastamaan itseäni. Tämän tavoitteen täyttyminen on kaiken avain, minun selviytymiseni ja tulevaisuuteni. Itsevihani seisoo kaiken haluamani tiellä, joten minun on selätettävä se. Itkien, nauraen ja hammasta purren.

1 kommentti:

  1. Kuulostaapa hyvältä tämä lista ja useampaan kohtaan on helppo samaistua. Pitäisi varmaan itsekin tehdä joku tällainen listaus! Jotenkin konkretisoida asioita. Hienoa, että listassa on niin konkreettisia, luultavasti helpommin toteutettavissa olevia tavoitteita kuin suurempia henkisiäkin tähtäimiä.

    Viimeiseen kohtaan vain yksi sana: WORD.

    VastaaPoista